رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

در این سلسله پست ها قصد داریم شما را با 11 تمرین درمانی ستون فقرات آشنا کنیم:

هدف از این برنامه:

پس از عمل جراحی یا آسیب، این برنامه تمرینی به شما در بازگشت به فعالیت های روزمره و یک رویه زندگی سالم کمک می کند. این برنامه ساختار یافته همچنین در بازگرداندن ورزش و فعالیتهای تفریحی به زندگی شما مفید هستند.

این یک برنامه کلی است که رنج گسترده ای از تمرینات را در بر میگیرد. برای اینکه اطمینان حاصل نمایید که این برنامه برای شما موثر و مفید است، میتوانید با فیزیوتراپیست و یا دکتر خود مشورت نمایید. تمرینات مناسب برای حصول بهبود را با فیزیوتراپیست یا دکتر خود کنترل نمایید.

قدرت عضلانی و انعطاف پذیری دو فاکتور موثر این برنامه تمرینی می باشند: 

تقویت عضلاتی که ستون فقرات شما را حمایت میکنند باعث تعادل و پایداری پشت و قسمت فوقانی بدن شما میشود. تقویت این عضلات باعث کاهش درد کمر شده و شما را در مقابل صدمات مصون نگاه میدارد.

 کشش عضلات تقویت شده برای بازیابی رنج حرکتی و جلوگیری از صدمات مهم می باشد. کشش خفیف بعد از حرکات تقویتی میتواند باعث کاهش کوفتگی و افزایش انعطاف پذیری عضلات شود.

عضلات هدف:


·         Cervical spine (neck)
·         External oblique rotators (side and lower back)
·         Trapezius (neck and upper back)
·         Internal oblique rotators (side and lower back)
·         Latissimus dorsi (side and middle back)
·         Piriformis (buttocks)
·         Back extensors and erector spinae
·         Gluteus maximus (buttocks) (middle and lower back)
·         Gluteus medias (buttocks)
·         Quadratus lumborum (lower back)
·         Hamstrings (back of thigh)
·         Abdominals


مدت برنامه: این برنامه باید 4 تا 6 هفته به طول انجامد. مگر اینکه فیزیوتراپیست یا پزشک معالج نظر دیگری داشته باشد. البته این تمرینات در بلند مدت برای حفظ سلامت زانو توصیه میشود. انجام این تمرینات درمانی دو یا سه روز در هفته قدرت و رنج حرکتی مناسب را در کمر شما حفظ می کند.

در شروع برنامه 5 تا 10 دقیقه بصورت سبک گرم کردن همانند پیاده روی یا دوچرخه ثابت توصیه میشود.

پس از گرم کردن و قبل از شروع حرکات تقویتی، اقدام به انجام حرکات کششی که در ادامه خواهد آمد بنمایید.

هیچگاه درد را نادیده نگیرید. در طول تمرینات نباید احساس درد ایجاد شود. نحوه درست انجام تمرینات را حتما با فیزیوتراپیست یا دکتر خود کنترل نمایید.

 

حرکت اول: چرخش سر

عضلات اصلی درگیر: Cervical spine muscles, trapezius

شما باید کشش را در اطراف گردن و قسمت فوقانی پشت خود احساس نمایید.

تعداد تکرار: 3 ست هر ست 3 بار

ایام هفته : هر روز

تجهیزات مورد نیاز: -

دستورالعمل انجام:

·         بر روی صندلی بنشینید یا بایستید به نحوی که وزنتان بر روی دو پا به تساوی توزیع شده باشد.

·         به آرامی چانه خود را به سمت قفسه سینه خود نزدیک نمایید.

·         سر خود را به سمت راست بچرخانید طوریکه گوش شما روی شانه تان قرار گیرد. (1)   5 ثانیه در این وضعیت بمانید.

·         به آرامی سر خود را به عقب بچرخانید و بر روی قفسه سینه برگردانده و به سمت چپ بچرخانید. طوریکه اینبار گوشتان روی شانه چپ قرار گیرد.(2) برای 5 ثانیه نگاه دارید.

·         به آرامی سر خود را به عقب بچرخانید و در جهت عقربه ساعت برای 3 بار بچرخانید.(3)

·         جهت را برعکس نموده و سر خود را سه بار در خلاف عقربه ساعت بچرخانید.(4)

نکته: شانه های خود را در طول اجرای این تمرین بالا نیاورید.  


                                               ادامه دارد ...

                                                                    تمرین بعدی

برگرفته از          American Academy of Orthpaedic Surgeons  -   (www.orthoinfo.org )     OrthoInfo





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین ستون فقرات و کمر، 
برچسب ها : تمرین درمانی، کمر درد، درد کمر، تمرینات ستون فقرات، تمرینات درمانی ستون فقرات، تمرینات درمانی کمر، فیزیوتراپی،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic