رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 12)      حرکت دوازدهم:  پرس پا (Leg Presses)

عضلات اصلی درگیر: Quadriceps, Hamstrings (عضلات چهارسر ران و همسترینگ)

شما باید این حرکت را در جلو و پشت ران خود احساس کنید.

تجهیزات مورد نیاز: این تمرین با یک نوار کش الاستیک با مقاومت کم انجام میشود. بتدریج با ساده تر شدن تمرین مقدار مقاومت آن را افزایش دهید. در این تمرین از وزنه های آویز استفاده نکنید. اگر به مراکز بدنسازی دسترسی دارید این تمرین میتواند بوسیله دستگاه انجام شود. البته در این حالت برای آگاهی از شکل درست انجام تمرین باید از مربی بدنسازی راهنمایی بگیرید.

 تعداد تکرار: 3 نوبت 10 تایی

روزهای هفته: 4 تا 5 بار

دستورالعمل انجام:

·         وسط نوار الاستیک را روی قوس کف پای خود قرار داده و دو دسته را در دستان خود قرار دهید. روی زمین دراز کشیده طوریکه آرنج های شما خمیده باشد.

·         عضله پای آسیب دیده خود در حالت سفت قرار داده و زانوی خود را به طرف قفسه سینه بکشید.

·         پای خود را بآرامی در مقابل خود صاف نمایید. طوریکه نوار الاستیک به حالت کشیده قرار گیرد.

·         این وضعیت را برای 2 ثانیه حفظ نمایید. پای خود را به حالت اولیه درآورده و سپس تکرار کنید.

نکته : عضلات شکم خود را در طول انجام تمرین در حالت سفت قرار دهید.

                                                  پایان

            تمرین قبل

تمامی این سلسله حرکات تمرین درمانی برگرفته از سایت آکادمی جراحان ارتوپد امریکا می باشند. 





نوع مطلب : تمرینات درمانی، ┘- تمرین زانو، 
برچسب ها : تمرین درمانی، آسیب زانو، پرس پا، زانو درد، درد زانو، زانو، تمرینات درمانی،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic