رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

inchworm

در این پست قصد معرفی یک تمرین بسیار ساده به نام inchworm که در آن تمام بدن بکار گرفته می شود را داریم. این تمرین که تقلیدی از حرکت یک کرم کوچک بر روی زمین می باشد در نوع خود شاهکاریست که نیاز به کنترل بسیار زیادی بر روی عضلات متعددی دارد. هر چند مراجع استاندارد بهداشتی و پزشکی این تمرین را برای کودکان و نوجوانان معرفی نموده اند ولی بزرگسالان نیز با انجام آن به روش مناسب می توانند از مزایای این تمرین در تمام بدن خویش بهره مند شوند.

روش انجام:

 

بر روی دو پا به صورت جفت یا با کمی فاصله از هم بیاستید. ضمن عمل بازدم عضلات مرکزی بدن را سفت کرده و از باسن خم شوید و بالا تنه خویش را به زمین نزدیک نمایید. کف دستان خود را بر روی زمین مقابل انگشتان پا قرار دهید و با دستان خود راه بروید تا پاشنه پایتان از زمین بلند شده و در حالت شنا قرار گیرید. کنترل سطح بدنتان را برای مدتی حفظ نموده و با پاهایتان به سمت دستان پیش بروید تا به حالت خم برگردید. سپس دوباره با دستان راه بروید. این مراحل را برای 10 تا 20 متر تکرار نمایید.

عضلات درگیر:

عمل سفت کردن عضلات مرکزی که به ثبات ستون فقرات در حین تمرین کمک می کند، باعث بکارگیری عضلات شکم در طول تمرین خواهد شد. با توجه به انتقال وزن بر روی دستان عضلات دوسر و ساعد بکار گرفته می شوند. عضلات شانه و سینه ای نیز در این تمرین بکار گرفته می شوند.

عضلات همسترینگ در طول تمرین زمان زیادی را در حالت کشیده قرار دارند. این تمرین در تقویت عضلات کمر نیز مفید است. کشیدگی عضلات ساق باعث ایجاد کشش در گروه عضلات سرینی و بکارگیری عضلات ساق پا می شود.

inchworm

نکات قابل توجه:

در حین تمرین بجای سرعت بر کنترل حرکت تمرکز نمایید و بر صاف نگاه داشتن ستون مهره ها تمرکز داشته باشید. از قفل کردن زانو و کشش بیش از حد شانه پرهیز نمایید تا فشار بیش از حد بر مفاصل وارد نشود. به منظور تقویت بیشتر عضلات قفسه سینه و پشت بازو و شانه هنگامی که در وضعیت شنا قرار می گیرید یک حرکت شنا نیز انجام دهید.  





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین ستون فقرات و کمر، 
برچسب ها : تمرین درمانی، تمرینات درمانی، تمرین عضلات مرکزی بدن، inchworm، حفظ تعادل، تقویت عضلات قفسه سینه،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات