رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 lifting

بهار نزدیک است و اگر قصد تمیزکاری دارید به نکات زیر برای بلند کردن اجسام توجه نمایید:

1-       گرم کردن و برنامه ریزی قبل از بلند کردن: برای ایجاد گردش خون و آماده کردن مفاصل، حرکت اسکات، حرکت تعادلی پا و چرخش دست را انجام دهید. مسیر جابجایی را مرور نمایید، دو بار فکر کنید و یکبار بلند کنید. مطمئن باشید مسیر جابجایی لغزنده یا ناهموار نباشد.

2-       اجسام را با پاهای خود بلند کنید نه با کمر: تا آنجا که ممکن است به جسم برای بلند کردن نزدیک شوید. چهار شانه بایستید و از زانو خم شوید (نه از کمر) طوریکه از پاها و عضلات مرکزی بدن به جای کمر برای بلند کردن استفاده نمایید. اگر جسم مورد جابجایی از نظر ابعاد بزرگ و یا سنگین است از کمک شخص دیگر یا از وسایلی نظیر چرخ دستی استفاده نمایید. 

3-       کفش مناسب بپوشید: وقتی قصد بلند کردن اجسام را دارید از کفش خوب با پاشنه کوتاه استفاده نمایید، از صندل،  کفش پاشنه بلند و یا کفش لاانگشتی استفاده نکنید. هنگامیکه جسم را بلند کردید، در حین حرکت نچرخید، بلکه با حرکت پا به موقعیت جدید بروید.

4-       وزن جسم را کنترل کنید نگذارید او شما را کنترل نماید: اگر بیش از یک جسم را بلند کرده اید، تعادل وزنی را بین دو دست فراهم نمایید، سنگینی جسم را بر روی یک دست نیاندازید. پاهایتان را بر زمین در پایین مرکز ثقل بدن خویش قرار دهید.

lift





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، کمر درد، بلند کردن اجسام، پیشگیری از سانجه،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic