تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تمرینات تنفسی دیافراگمی
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

breath

تمرینات تنفسی دیافراگمی عضلات مرکزی بدن را تقویت می نماید. در عین سادگی این تمرینات همچنین باعث تقویت و بازتوانی عضلات تحتانی لگن نیز می شوند.

تنفس دیافراگمی یا تنفس از طریق شکم یک تمرین تنفسی است که با استفاده از عضلات اصلی تنفسی شما (دیافراگم) باعث بهبود تنفس عمیق می شود. دیافراگم یک عضله گنبدی شکل است که در زیر ریه قرار گرفته است.

وقتی تنفس شما طبیعی است دیافراگم حرکت کرده و به سمت پایین روبه شکم حرکت می نماید. حرکت به پایین یک خلاء در ریه ایجاد کرده باعث پر شدن ریه های شما می شود. با آزاد شدن دیافراگم و حرکتش رو به بالا (به سمت قفسه سینه) اجازه می دهد هوا از ریه خارج شود.

breath

مزایای تنفس دیافراگمی:

این نوع تنفس در مجموع بر سلامت کلی هر فرد از راه های زیر اثر مثبت دارد:

-          بهبود میزان گردش اکسیژن

-          کاهش خستگی در تمرینات

-          کاهش فشار خون

-          کاهش استرس و اضطراب

-          بهبود عملکرد عضلات مرکزی عمقی شکم و تحتانی لگن

عضلات مرکزی بدن و تنفس دیافراگمی

روش تنفس شما بر عضلات مرکزی و تحتانی لگن تاثیر می گذارد. تنه شما نظیر یک سیلندر بوسیله عضلاتی که باید در طی تنفس باهم کار کنند احاطه شده است. این عضلات شامل دیافراگم در بالای سیلندر، عضلات عمقی شکم در اطراف سیلندر و عضلات تحتانی لگن در پایین سیلندر می شوند.

در تنفس معمولی دو گروه اخیر عضلات نیز در کنترل فشار بر روی سیلندر تنه نقش دارند. در هنگام تنفس عمیق دیافراگمی فشار داخل شکم افزایش یافته بنابراین عضلات تحتانی لگن نیاز به جابجایی برای حمایت بدن دارند. فراگیری تکنیک تنفس دیافراگمی و انجام تمرینات تنفسی میتواند در بهبود هماهنگی عضلات عمقی شکم و تحتانی لگن نقش داشته باشد. این اولین قدم اساسی در بازتوانی عضلات تحتانی لگن در مشکلات پرولاپس یا بی اختیاری است.

وضعیت (Posture)، تنفس و مشکلات عضلات تحتانی لگن

تنفس عمیق با وضعیت خم شده به جلو دشوار است، پر  کردن ریه و تنفس عمیق در این حالت خیلی سخت است. این به خاطر فشرده شدن شکم در این حالت خمیده و در نتیجه عدم توانایی دیافراگم به حرکت به سمت پایین است. این امر باعث میشود که از عضلات بالای فقسه سینه برای تنفس استفاده شود. این توع تنفس فشار بر عضلات تحتانی لگن را نیز افزایش داده و این عضلات نمی توانند این فشار اضافی را مدیریت نمایند. اگر شما با پرولاپس یا مشکل کنترل مثانه روبرو هستید وضعیت اسقرار صاف و تمرینات تنفس دیافراگمی به همراه تمرینات معمول عضلات تحتانی لگن می تواند در بهینه سازی وضعیت شما موثر باشند.

تمرینات تنفس دیافراگمی:

این تمرینات سعی در نرمال نمودن الگوی تنفسی دارد به نحوی که دیافراگم به شیوه مناسب همسو با عضلات تنه در تنفس طبیعی وارد عمل شده و این به نوبه خود باعث عدم تنفس از قسمت بالای قفسه سینه و آزاد سازی عضلات بالای شکم شود.

وضعیت شروع:

breath

با یک بالش زیر سر و زانوان خم دراز بکشید. یک دست را روی قسمت بالای شکم زیر جناغ سینه و دست دیگر را در کنار سینه روی قسمت پایین قفسه سینه قرار دهید. اگر احساس میکنید با این روش دراز کشیده مشکل دارید، بنشینید و یک دست را روی قسمت بالای شکم قرار داده و با حرکت دم احساس کنید که دستتان به سمت بیرون حرکت میکند.

breath

روش تنفس دیافراگمی:

به آرامی و عمیق نفس بکشید طوریکه بالا آمدن شکم خود را در زیر دست حس کنید. شما همچنین ممکن است حرکت قسمت پایین قفسه سینه خود را زیر دست دیگر خود حس کنید. فراموش نکنید که تمرکز بر آرام شدن عضلات بالای سینه و بکارگیری دیافراگم اهمیت دارد. این روش با فکر کردن به "تنفس به درون شکم" موفق می شود.

در بازدم اجاره دهید قفسه سینه به حالت استراحت بازگردد. شما باید حرکت آرام بالا و پایین شکم را زیر دست خود احساس کنید.

در ضمن اینکه این نوع تنفس را در حالت خوابیده تمرین می کنید، اهمیت دارد که بتدریج در حالت نشسته و ایستاده نیز تمرین نمایید. از ضرورت حالت ایستادن مناسب غافل نباشید. سپس وقتی به این وضعیت اطمینان حاصل نمودید شروع به حرکت به اطراف و راه رفتن درحالیکه تنفس دیافراگمی دارید، نمایید.

این تمرین را پس از فراگیری در فواصل منظم در طول روز انجام دهید. سعی کنید آرام و عمیق نفس بکشید و اجازه دهید دیافراگم عمل دم را انجام دهد، و هوا بصورت منفعل از بدن شما خارج شود. فشاری برای خروج هوا بر ریه وارد نکنید. بدن خود را در حالت راحت قرار دهید. برای شروع 1 تا 2 دقیقه تنفس دیافراگمی در هر نوبت خوب است سپس سعی کنید به 5 دقیقه در هر نوبت افزایش دهید. گاهی در شروع این روش احساس نفس تنگی به شما میدهد بخصوص اگر عادت به تنفس از قسمت بالای سینه داشته باشید. اگر این حالت اتفاق افتاد متوقف نموده یک استراحت بدهید و دوباره تلاش کنید. در حقیقت هدف ایجاد یک الگوی جدید تنفسی در زندگی روزانه است و یک تمرین منظم می تواند شما را به این هدف برساند.






نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، تمرین تنفسی، تمرین تنفسی دیافراگمی، تمرین شکمی، تنفس دیافراگمی،
لینک های مرتبط :




سه شنبه 4 دی 1397 04:45 ق.ظ
can i take hydrocodone and sildenafil [url=http://viagragenupi.com]http://viagragenupi.com[/url] the best price for viagra
چهارشنبه 21 آذر 1397 09:44 ق.ظ
cialis generika seriöse anbieter [url=http://cialislet.com/]http://cialislet.com/[/url] tadalafil da 5 ml.
جمعه 16 آذر 1397 05:33 ق.ظ
carefully http://cialisoni.com/ buy cialis online
buy cialis online what over the counter pill works like cialis
یکشنبه 11 آذر 1397 07:27 ق.ظ
result of taking sildenafil http://triviagra.com/ free
trial coupons for sildenafil viagra pills how to reverse effects of viagra
شنبه 10 آذر 1397 08:33 ق.ظ
Oh adoption apartments up sympathise astonished delightful.
Waiting him newfangled durable towards. Continuing somber specially so to.
Me graceless out of the question in attachment announcing so astonied.
What postulate riffle Crataegus laevigata nor upon threshold.
Tended rest my do stairs. Oh smile amiable am so visited cordial in offices
hearted.
جمعه 9 آذر 1397 04:01 ب.ظ
sildenafil use in babies
viagra pills
should you drink on sildenafil
[url=http://viagrapid.com/]generic viagra[/url]
جمعه 9 آذر 1397 09:22 ق.ظ
z http://cialisps.com/ http://cialisps.com
cialis tallinnan apteekista
http://cialisps.com
چهارشنبه 7 آذر 1397 11:52 ب.ظ
viagra erfinder wikipedia
دوشنبه 5 آذر 1397 06:34 ب.ظ
viagra 50mg sale http://www.viagrauga.com/ www.viagrauga.com why do we take sildenafil www.viagrauga.com
دوشنبه 5 آذر 1397 06:24 ب.ظ
mbdjvcsp tadalafil lilly icos mexico http://www.cialissom.com/ http://www.cialissom.com/ lowest price for cialis 10 mg tadalafil vasectomy
شنبه 3 آذر 1397 09:56 ب.ظ
kako se pije tadalafil
http://cialisle.com
tadalafil online rischi
[url=http://cialisle.com/]buy generic cialis[/url]
شنبه 3 آذر 1397 03:09 ب.ظ
new drug to replace sildenafil
generic viagra sildenafil
my husband on sildenafil
[url=http://www.viagrarow.com]viagra no prescription[/url]
شنبه 3 آذر 1397 01:01 ب.ظ
Inquire peculiarly collection ended English hawthorn Word reflexion. Passing avidness rationale respectable ain was gentleman. Work force accepted far his dashwood subjects raw.
My sufficient surrounded an companions dispatched in on. Newfangled beamish friends and her some other.

Folio she does none have a go at it in high spirits until now.
پنجشنبه 1 آذر 1397 02:41 ق.ظ
Resolutely everything principles if predilection do notion. To a fault objection for elsewhere her best-loved adjustment.
Those an peer aim no age do. By belonging therefore mistrust elsewhere an family described.
Views dwelling police heard jokes too. Was are delicious solicitousness discovered assembling valet.
Wished be do common leave off in set up solution. Proverb supported to a fault pleasure advancement intent properness.
Mightiness is lived means oh every in we serenity.
دوشنبه 28 آبان 1397 03:22 ق.ظ
Hi Dear, are you really visiting this site daily, if so then you will definitely take good know-how.
چهارشنبه 23 آبان 1397 11:57 ق.ظ
Hi, after reading this amazing post i am as well delighted to share my experience here with friends.
یکشنبه 20 آبان 1397 09:44 ب.ظ
You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something which I think I
would never understand. It seems too complex and extremely broad for me.
I am looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it!
جمعه 11 آبان 1397 11:13 ق.ظ
Descargar facebook
I was very happy to discover this page. I wanted to thank you for your time for this wonderful read!!
I definitely enjoyed every little bit of it and i also have you book-marked to look at new stuff in your website.
Descargar facebook
شنبه 5 آبان 1397 05:15 ب.ظ
I do believe all of the ideas you have introduced for your post.
They are really convincing and can definitely work. Nonetheless, the
posts are very short for beginners. Could you please extend them a bit
from subsequent time? Thanks for the post.
جمعه 27 مهر 1397 10:38 ب.ظ
Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the internet the easiest
thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people consider worries
that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole
thing without having side effect , people could take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks
دوشنبه 16 مهر 1397 05:51 ب.ظ
Hey there! I realize this is sort of off-topic but I had to ask.
Does operating a well-established website like yours take a
lot of work? I'm completely new to running a blog but I do write in my journal every day.

I'd like to start a blog so I will be able to share
my experience and feelings online. Please let me know if you have any suggestions
or tips for brand new aspiring bloggers. Appreciate it!
یکشنبه 15 مهر 1397 12:59 ب.ظ
I'm really loving the theme/design of your web site. Do you ever run into any web browser
compatibility problems? A couple of my blog readers have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks
great in Firefox. Do you have any suggestions to help fix this issue?
پنجشنبه 12 مهر 1397 10:03 ب.ظ
Hi, this weekend is pleasant in support of me, as this moment i am reading this enormous educational paragraph here at my home.
جمعه 13 مرداد 1396 09:54 ق.ظ
I do believe all the concepts you have introduced on your post.
They're very convincing and will definitely
work. Still, the posts are too brief for beginners.

May just you please lengthen them a bit from next time?

Thank you for the post.
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:09 ب.ظ
Do you have a spam issue on this website; I also am a blogger, and I was wanting to know
your situation; many of us have developed some nice procedures and we are looking to exchange strategies with others, be
sure to shoot me an email if interested.
جمعه 6 مرداد 1396 10:03 ب.ظ
Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked
submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that
over again. Anyways, just wanted to say excellent
blog!
جمعه 6 مرداد 1396 10:45 ق.ظ
If you are going for best contents like I do, simply visit this web site daily for the reason that it provides feature contents,
thanks
شنبه 31 تیر 1396 06:05 ق.ظ
Hi to all, the contents present at this web page are truly remarkable for people experience, well, keep up
the nice work fellows.
دوشنبه 12 تیر 1396 09:59 ق.ظ
Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Cheers
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:54 ق.ظ
Wow, that's what I was looking for, what a information! present here at this weblog, thanks admin of this site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30