رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

8)      حرکت هشتم:  بالا بردن یک پا (Straight-Leg Raises)

عضلات اصلی درگیر: Quadriceps (عضله چهار سر ران)

شما باید این حرکت را در جلوی پای خود احساس کنید.

تجهیزات مورد نیاز: بتدریج که انجام تمرین راحتتر میشود مقاومت را با وزنه بر مچ پا افزایش دهید. با وزنه 5 پوندی شروع کرده و تا 10 پوند افزایش دهید. اگر به مراکز بدنسازی دسترسی دارید این تمرین میتواند بوسیله دستگاه انجام شود. البته در این حالت آگاهی از شکل درست انجام تمرین باید از مربی بدنسازی راهنمایی بگیرید.

 تعداد تکرار: 3 نوبت 10 تایی

روزهای هفته: 4 تا 5 بار

دستورالعمل انجام:


·         روی زمین دراز بکشید طوریکه آرنج های شما مستقیماٌ زیر شانه هایتان قرار گیرد تا بخش فوقانی بدن شما را پشتیبانی کند.

·         ساق پای آسیب دیده خود را صاف نگاه دارید و ساق پای دیگر خود را خم کنید طوریکه پای شما صاف روی زمین قرار گیرد.

·         عضله ران پای آسیب دیده خود را محکم کرده و به آرامی آنرا 6 تا 10 اینچ (15 تا 25 سانتی متر) از زمین بلند نمایید.

·         این وضعیت را برای 5 ثانیه حفظ نمایید و سپس پای خود را آزاد کرده و روی زمین قرار دهید. تکرار نمایید.

نکته : گردن و شانه های خود را در حالت کشیده قرار ندهید.

                                    ادامه دارد ....
            تمرین قبل                                        تمرین بعد
تمامی این سلسله حرکات تمرین درمانی برگرفته از سایت آکادمی جراحان ارتوپد امریکا می باشند. 




نوع مطلب : تمرینات درمانی، ┘- تمرین زانو، 
برچسب ها : straight leg، آسیب زانو، تمرین درمانی، درد زانو، زانو درد، تمرینات درمانی،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic